Bir hikaye

Yayınlandı: Nisan 21, 2007 / Kategorilenmemiş

Yırtık pırtık paltolar giymiş iki çocuk kapımı çaldı. “Eski
 gazeteniz varmı, bayan?” Çok işim vardı. Önce hayır demek istedim,
 ama ayaklarına gözüm ilişince sustum. Ikisinin de ayaklarında eski
 sandalatler vardı ve ayakları su içindeydi. “Içeri girin de size
 kakao yapayım.” dedim. Hiç konuşmuyorlardı. Islak ayakkabıları
 halıda iz bırakmıştı. Kakaonun yanında reçel ekmek de hazırladım
 onlara, belki dışarıdaki soğuğu unutturabilir, azıcık da olsa
 ısıtabilirdim minikleri.
 
 Onlar şöminenin önünde karınlarını doyururken ben de mutfağa döndüm
 ve yarıda bıraktığım işleri yapmaya koyuldum. Oturma odasında ki
 sessizlik dikkatimi çekti. Bir an kafamı uzattım içeriye küçük kız
 elindeki boş fincana bakıyordu. Erkek çocuğu bana döndü ve “Bayan,
 siz zenginmisiniz?” diye sordu.
 
 “Zengin mi? Yo hayır!” diye cevaplarken çocuğu, gözlerim bir an
 ayağımdaki eski terliklere kaydı.
 
 Kız elindeki fincanı tabağına dikkatle yerleştirdi ve “Sizin
 fincanlarınız ve fincan tabaklarınız takım.” dedi. Sesindeki açlık,
 karın açlığına benzemiyordu. Sonra gazetelerini alıp çıktılar
 dışarıdaki soğuğa. Teşekkür bile etmemişlerdi, ama buna gerek yoktu.
 Teşekkür etmekten daha öte birşey yapmışlardı. Düz mavi fincanlarım
 ve fincan tabaklarım takımdı. Pişirdiğim patateslerin tadına baktım.
 Sıcacıktı patatesler.
 
 Başımızı sokacak evimiz vardı. Bir eşim vardı ve eşimin de bir işi,
 bunlar da fincanlarım ve fincan tabaklarım gibi uyum içindeydi.
 Sandalyeleri şöminenin önünden kaldırıp, yerlerine yerleştirdim.
 Çocukların sandaletlerinin çamur izleri halının üzerindeydi hala.
 Silmedim ayak izlerini. Silmeyeceğim de.
 
 Olur ya; unutuveririm ne denli zengin olduğumu…
 
 Siz sakın unutmayın ne kadar zengin olduğunuzu. Ben unutmayacağım

yorum
  1. taylan dedi ki:

    tekkelimeile harikasın ne diyeyim

Bir Cevap Yazın

