Meleklerden Öğrendiğim 10 Ders

Yayınlandı: Temmuz 14, 2008 / Hayata Dair
Etiketler:

Doreen Virtue, Ph.D., 1998
Spirituel Rehberler
Meleklerimle ne kadar cok konusursam o kadar cok ogreniyorum. Iste hayatimi
degistiren bana ogrettikleri 10 ders.
1. Butunlukte yasa. Melekler bana “Zamanin en yuksek niyetlerine uyan
etkinlikler yaparak gecir. Sezginin teslim olmani tesvik ettigi seyleri
serbest birak. Melekler kalbime guvenmem icin beni tesvik ediyor. Gercek
ilgilerime uymayan calismalari sonra erdirerek guvende olacagimi
soyluyorlar. Meleklerin hakli oldugunu cok cabuk goruyorum !

2. Sadece simdi var. “Sen simdi tam ve butunsun. Yarinin neler
getirebilecegi ile ilgili endiselenme – bu senin simdi kusurlu veya yoksun
oldugunu, ve gelecekte yasamina dissal bir sey geldiginde butun olacagini
belirtir. Melekler bunu soyledigi zaman, gelecek icin yasamakta oldugumu
kavradim. Odagim, simdiki kutsamalarim yerine, yarinin benim icin neler
getirebileceginde idi. Simdi her gece zihinsel bir “sukran listesi”
yapiyorum.

3. Tum uyusmazlik/catisma zihninin icinde. Dis dunyada gordugun herhangi
bir ihtilaf veya deneyim egonun bir yansimasidir. Gercekte, dunya tamamen
huzurludur ve sen dunyaya korkunu veya huzurunu yansitirsin. Icsel
catismani cozmek istemezsin, onu kendinden uzaklastirmak istersin. Boylece
onu baska insanlara yansitirsin ve senin rahatsiz olmana neden olanlarin
“onlar” oldugunu dusunursun. Diger insanlar notral, bos yazi tahtalaridir
ve kendi anlam ve tanimlamalarin ile sen onlari renklendirirsin. Sonra,
onlara bu renklendirmeler ve tanimlamalar gercekmis gibi davranirsin. Ayni
sekilde, diger insanlar da senin bekledigin sekilde sana davranirlar,
kendisini – gerceklestiren kehanet ile”. Melekler bunu aciklarken, kendim
icin nasil sIk sIk perisan haller yaratmak icin korkuya izin verdigimi
kavradim. Ama her zaman, tum durumlara yukledigim dusunceleri ve hisleri
secme gucum vardi.

4. Diyetinizi arindirin. “Tum gidalarin titresimi vardir, yuksek ve ince
titresimler istersiniz. En yuksek titresime sahip olan taze meyve ve
sebzeler, findik, badem, ceviz gibi kabuklu besinler, tahillar yeyin. En
dusuk titresime sahip olan etlerden, sut urunlerinden, alkolden, sekerden,
cukulatadan ve kafeinden kacinin. Ve yediginiz tum gidalarin ozunun besini
ozumsedikten ve ihrac ettikten uzun zaman sonra da sizi etkiledigini
hatirlayin. Melekler bunlari bana soylediginde, diyetim oldukca saglikli
idi. Et, kumes hayvanlari ve alkole son vermistim. Hala, yapacagim seyler
vardi. Enerjimdeki gelisme ve sonuc dramatik ve cabuk oldu !

5. Almak icin vermeyin. “Vermekten beklediginiz sonuclari saliverin.
Vermekten sonuclar alirsiniz ; bu evrensel yasadir. Ancak neden ve etki
yasasinin nasil sirkule edilecegi size bagli degildir. Arti, eger karsilik
olarak bir sey beklerseniz, gercekten vermis olmazsiniz. Bunu yerine, onu
tamamen salivermeden once, oncelikle bir seyler almayi umarak, onu
bilincliliginizde tutarsiniz. Bir kez daha, melekler ruhumun derinliklerini
gorurken, utanmis hissettim. Onlar benim verici bir insan oldugumu
biliyordu. Bazen karsiliginda bir seyler alma umudu ile verdigimi kabul
ettim. Koruyucu meleklerime tam guvenle, baskalarina armaganlarima
ekledigim tum baglari salivermeye karar verdim. Hemen hemen aninda,
sasirtici oduller almaya basladim.

6. Dogada tek basina zaman gecirin. “Doganin sesleri ve kokulari
gorunmezdir, zihninizi, her seyin maddeden daha yuksek ve hizli titrestigi
ruhun alemine goturur. Dogada sifa verici ozellikler vardir. Ayrica, cok
gercek doga melekleri vardir. Bu meleklerden sizi iyilestirmelerini
isteyebilirsiniz. Dogada olmak dunyanin dogal ritmine adapte olmaniza
yardimci olur ve zamanlama ve donguler her seyin bir parcasi oldugundan,
yasamin ritmi ile daha cok senkronize olursunuz.” Meleklerin tesviginden
beri, dogada daha fazla zaman geciriyorum. Taze hava, gunes isigi ve cicek
kokulari daha derin seviyelerde meditasyon yapmama yardimci oluyor.
disarida oturuyorum ve doga melekleri beni cevreliyor.

7. Kendinizi maddeden ayirin. “ Dusuncede maddeye bagli oldugunuz zaman,
ego zihnin urunlerine bagimli kalirsiniz ve boylece egoya bagimli
olursunuz. Bu yasadan kacmanin yolu yoktur. Maddeye bagli zihin ego
zihnidir.” Koruyucu meleklerim maddi nesnelerde yanlis bir sey olmadigini
gosterdi. Meleklere gore madde notrdur. Onlar ayrica, biz insanlarin gida,
elbise, barinak gibi maddi gereksinimlerimiz oldugunu kavriyor. Ancak,
maddi nesneleri cok fazla dusundugumuzde – ornegin bilincli olarak para
veya mal mulku surekli olarak dusundugumuzde – yuksek benligimiz yerine
daha alt benligimize odaklaniriz.

8. Yargilamayin. “Kendinizi koruma yolu olarak, onlara yakin olmamak ve
incinmemek icin onlari sizden uzak tutmak icin baskalarini yargilarsiniz.
Ancak guvenliginizi dusunmeye gereksiniminiz olmadigini soyledik. Siz
guvendesiniz ve guvenliginiz ile ilgili endiseli dusunce modelini fazla
tasimak korktugunuz seyi yasaminiza getirebilir.” Melekler bize,
dusundugumuz seyleri cektigimizi acikladi. Eger fiziksel veya duygusal
tehlikeyi obsessif bir sekilde dusunursem, en kotu korkularimin
gerceklesecegi bir ortam yaratirim. Uygulama ile, diger insanlari
yargiladigim anlari fark etmeye basladim. Korkularimi meleklere salivermeye
basladim ve yargilama aliskanligimin kademeli olarak yok oldugunu
hissettim.

9. Bilincliliginizin odaklandigi yerde yasarsiniz. “Eger sevgisiz bir
dusunce veya rekabet, kiskanclik veya uzuntu gibi sevgiden yoksun bir
dusunceniz olursa, aci hissedersiniz. Siz bilincliliginizsiniz ve
bilincliliginizin odaklandigi yerin etkilerini hissedersiniz. Aci
istemezsiniz. Bundan dolayi, sevgisiz dusuncelerinizi isiga vermeyi secin.”
Once, bu ders yuzlesmesi aci bir ders idi. Her zaman dissal durumlarin
mutlulugumu etkiledigini dusunurdum. Melekler, bunun tersi oldugunu,
dusuncelerimin dunyami renklendirdigini soylediler.

10. Her seyde ovguyu Tanri’ya verin. “Kendiniz icin ovgu/ihtisam aramayin.
Ozunde, ovguyu Tanri’ya verdiginizde, Tanri ile bir olan parcaniza ovgu
verirsiniz. Tanri’yi overek, ego halinizden uzak olursunuz ve yuksek benlik
bilincliliginizde merkezlenmis kalirsiniz.” Baslangicta, dersim gururumu
kirdi. Ama utanc hislerine kaymadan once, meleklerim bana sunu hatirlatarak
desteklediler – gercek benligim Tanri ile bir oldugu icin – Tanriyi ovdugum
her seferinde gercek benligimi methediyordum.

Tercume:Saffet Guler

Bir Cevap Yazın

